We zien het met grote regelmaat bij opdrachtgevers met 50 tot 150 medewerkers: de directeur zélf houdt zich nog bezig met het afhandelen van zaken met uitzendbureaus, het voeren van sollicitatiegesprekken en het ontslaan van personeel. Zou die energie niet beter in activiteiten gestoken kunnen worden met een grotere meerwaarde voor het bedrijf? Breevaart Personeel denkt van wel. Met onze inhouse recruitment & HR diensten combineren wij de goede reputatie van de opdrachtgever met ónze expertise, om geschikt personeel te werven.
https://www.youtube.com/watch?v=nKQxeZIW9DI
Gerenommeerde naam
Onze opdrachtgevers hebben een goede naam in de regio en staan bekend als een betrouwbaar bedrijf waar je graag wil werken. Ze missen echter vaak de tijd, kennis en expertise om geschikt personeel te werven en beperken zich tot de vermelding van een vacature op hun website. Maar dat geschikte personeel ís al aan het werk en dus niet op zoek. Ook heeft zulk personeel helemaal geen zin om door het zoveelste uitzendbureau benaderd te worden. Maar als dat gebeurt door die gerenommeerde naam in de regio, is het een ander verhaal! Dat is precies wat wij te bieden hebben, namens en binnen het bedrijf. Even kundig en veel minder prijzig dan een arbeidsbemiddelingsbureau.
https://www.youtube.com/watch?v=AnvGQ3hfZHo
Vanuit het bedrijf
Deze constructie werkt alleen bij een vertrouwensrelatie tussen ons en de opdrachtgever, waarbij wij wederzijds onze goede reputatie koesteren en waarmaken. Hoe het werkt? We stellen al onze wervingskanalen open, zoals vacaturebanken, cv-databases, eigen kandidaten en ons eigen netwerk, maar opereren daarbij onder de naam van de opdrachtgever. Sterker nog: wij zijn dan letterlijk fysiek aanwezig in het bedrijf. Daardoor bouwen wij een band op met de andere werknemers en weten wij als geen ander wat de cultuur van het bedrijf is.
Groot rendement
Wij zijn slechts 4 tot 12 uur per week in het bedrijf aanwezig, waardoor de kosten laag blijven en het rendement groot. In die uren zijn we intensief bezig met werving, stellen we vacatureteksten op, voeren we sollicitatiegesprekken en geven we rondleidingen zodat de kandidaat met eigen ogen kan zien waar hij of zij terecht zou kunnen komen. Zijn we ervan overtuigd de goede kandidaat gevonden te hebben, dan – en dan pas - presenteren wij deze aan degene die het personeel aanneemt. Het rendement van inhouse recruitment is niet alleen dat dit de opdrachtgever veel tijd en moeite bespaart. Het brengt ook een veel kleiner risico met zich mee dat de kandidaat toch niet bij het bedrijf blijkt te passen of zelf weg gaat. We horen vaak dat opdrachtgevers dit als pijnpunt ervaren bij normale werving en selectie met bijbehorende (hoge) fees.
https://www.youtube.com/watch?v=BnAcMyBL6jQ
Andere inhouse-diensten
Mocht er behoefte aan zijn, dan kunnen wij ons inhouse rendement nóg groter maken met andere HR-diensten. Denk daarbij aan adviseren over personeelszaken, functioneringsgesprekken voeren, verzuim monitoren en beperken, et cetera.